Zapraszamy do skorzystania z jesiennych programów profilaktycznych
26.08.2024
• Od 01 września 2024r. rusza bezpłatna akcja szczepień przeciw grypie dla darczyńców Fundacji i członków ich rodzin, w tym dzieci powyżej 7 roku życia. Trwać będzie nie dłużej niż do 20 grudnia 2024 r. w wyznaczonych przychodniach, analogicznie jak w latach ubiegłych. W dniu szczepienia w gabinecie szczepień należy przedstawić imienny talon wraz z dokumentem tożsamości oraz ważnym 24 godziny od wystawienia zleceniem od swojego lekarza POZ. BARDZO WAŻNE: Przed pozyskaniem zgody lekarza na szczepienie należy się upewnić czy są dostępne szczepionki.
• Od 07 września 2024r. w godzinach 8.00 – 18.00 rozpoczną się bezpłatne badania diagnostyczne w ramach promocji zdrowia i profilaktyki nowotworowej u kobiet. Badania prowadzone będą w kolejne soboto – niedziele nie dłużej jednak niż do 17 listopada 2024r.
Badanie kompleksowo obejmuje:
Badanie ginekologiczne
USG przezpochwowe
Badanie cytologiczne dla kobiet w wieku 25-59 lat, które w ostatnich 3. latach nie miały wykonanego badania cytologicznego (przeznaczone dla wszystkich ubezpieczonych kobiet)
Pobranie materiału do badania predyspozycji genetycznych do raka piersi i raka jajnika – TEST BRCA1. Badanie obejmuje kobiety, które do tej pory nie miały wykonanego badania (wykonuje się raz w życiu).
TALONY MOŻNA POBIERAĆ od 26.08.2024r.
Zmiana lokalizacji biura Fundacji przy kopalni Zofiówka
02.07.2024
Przy kopalni Zofiówka nastąpiła zmiana lokalizacji biura Fundacji. Obecnie Biuro FOZiPS znajduje się w budynku na przeciwko bramy głównej
Zmiany w programach profilaktycznych
25.08.2023
DOTYCZY PROGRAMU WALKI Z RAKIEM PIERSI:
Każda z Pań korzystająca z badania mammografii ma prawo na własne żądanie do badania palpacyjnego piersi wykonanego przez lekarza. Po badaniu należy na odwrocie talonu upoważniającego do badania mammografii potwierdzić podpisem jego wykonanie
W przypadku jeżeli w badaniu histopatologicznym BGI (biopsja gruboigłowa) patamorfolog oceniający pobrany materiał kieruje go do rozszerzonego badania o tz. receptory, koszt za tą część badań samodzielnie pokrywa uczestniczka programu fundacyjnego. Ma jednak prawo do ubiegania się o refundację w wysokości 60% poniesionych kosztów osobnym wnioskiem do FOZiPS..
Komunikat o dofinansowaniu przez FOZiPS biopsji prostaty.
29.09.2021 Zarząd FOZiPS podjął decyzję o dofinansowywaniu diagnostyki prostaty przy zastosowaniu BIOPSJI FUZYJNEJ, zalecaną przez lekarzy urologów w przypadku podejrzenia raka prostaty u mężczyzn. Badania wykonane tą metodą są ultra nowoczesne, bardziej przyjazne dla pacjenta i dają jednoznaczny wynik. NFZ nie finansuje takich badań a cena badania jest dla większości osób ceną zaporową. Postanowiliśmy je więc dofinansowywać w wysokości 60% kosztu badania. Szczegóły znajdziesz w fundacyjnym programie: choroby układu moczowego.
Fundacja Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej w Jastrzębiu Zdroju powstała w 1994 r. Początkowo swoim zasięgiem obejmowała wyłącznie pracowników KWK „Moszczenica”.
Z czasem rozszerzyła swoją działalność na kolejne kopalnie: Jastrzębie, Zofiówkę, Borynię, Pniówek oraz inne zakłady pracy. Obecnie Fundacja obejmuje 31 zakładów i zrzesza około 7 700 darczyńców – zarówno pracowników jaki i emerytów współpracujących z nią podmiotów. W ramach Fundacji od 1999 r. działa również Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, w skład którego wchodzą dwie nowoczesne przychodnie lekarskie.
Głównym źródłem dochodów Fundacji są dobrowolne darowizny, odsetki z lokat bankowych oraz zyski z prowadzonej działalności gospodarczej. Zgodnie ze Statutem środki te przeznaczane są na:
Profilaktykę i przeciwdziałanie chorobom zawodowym i innym chorobom społecznym (prowadzone przez nas programy zdrowotne) – 60% comiesięcznych wpływów.
Pomoc rzeczową i finansową dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej związanej
z chorobą zawodową, innymi chorobami lub wypadkami – 10% comiesięcznych wpływów.
Doposażenie rzeczowe placówek ochrony zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem doposażenia w nowoczesny sprzęt medyczny szpitali w Jastrzębiu-Zdroju, Wodzisławiu, Żorach, Rybniku, a także w Katowicach, Zabrzu, Piekarach – przeznaczamy na to 10% comiesięcznych wpływów.
Pomoc rzeczową i finansową dla ofiar ciężkich wypadków (nie tylko w pracy) – 5% comiesięcznych wpływów.
Fundusz rezerwowy, który stanowi 5% comiesięcznych wpływów, przeznaczamy do ewentualnego zwiększenia wydatków wymienionych wyżej lub innych wydatków związanych z pomocą (np. powodzią, zasileniem innych fundacji np. Rodzin Górniczych, itp.).
Wydatki na działalność organizacyjną i administracyjną Fundacji wynoszą 10% comiesięcznych wpływów.
29 lat Fundacji Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej w Jastrzębiu- Zdroju to:
30 160 023,00 zł przeznaczonych na realizację programów profilaktycznych
15 751 547,00 zł wydanych na doposażenie oddziałów Społecznej Służby Zdrowia
6 811 834,00 zł wypłaconych w formie zapomogi dla osób w trudnej sytuacji życiowej
1.1. Niniejsza Polityka Prywatności ma zastosowanie do danych osobowych użytkowników serwisu internetowego (dalej „Użytkowników”) działającego pod adresem fundacjajastrzebie.pl (dalej „Serwis”) oraz innych kategorii osób wskazanych w niniejszej Polityce Prywatności.
1.2. Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu jest Usługodawca czyli
Fundacja Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju ul.
Górnicza 44, 44-335 Jastrzębie-Zdrój, NIP: 633-10-17-664 REGON: 272405648, KRS:
: 0000051209 (dalej również jako „Fundacja”).
1.3. Dane
osobowe Użytkowników Serwisu przetwarzane są przez Usługodawcę w celu
prowadzenia Serwisu, a w szczególności:
A. zapewnienia sprawnego funkcjonowania Serwisu;
B. wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z Serwisu;
C. tworzenia wewnętrznych raportów i analiz (w tym statystyk oglądalności podstron Serwisu);
D. podnoszenia jakości Serwisu oraz
E. ewentualnego przesyłania przez Usługodawcę na wskazany adres poczty elektronicznej – w formie elektronicznej – zamówionego przez Użytkownika elektronicznego biuletynu (newsletter).
1.4. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Fundacji: Justyna Szpak nr tel. 32 756 31 33, adres e-mail: kasa@fundacjajastrzebie.pl,
1.5. Z powyższą osobą należy się kontaktować w każdej sprawie dotyczącej ochrony danych osobowych przetwarzanych przez Usługodawcę.
Realizacja praw osób, których dotyczą dane osobowe
1.6. Każda osoba fizyczna (dalej „Wnioskujący”) ma prawo zwrócić
się do Usługodawcy z wnioskiem o: (A) potwierdzenie, że Usługodawca
przetwarza dotyczące jej dane osobowe, a także o realizację prawa dostępu do
danych osobowych jakie jej dotyczą; (B) sprostowanie danych osobowych; (C)
usunięcie lub ograniczenie przetwarzania danych osobowych; (D) przeniesienie
danych osobowych, obejmujące uprawnienie do otrzymania w/w danych i przesłania
ich innemu administratorowi lub
do żądania, w razie możliwości technicznych, przesłania tych danych
bezpośrednio innemu administratorowi (w zakresie w jakim dane przetwarzane są w
sposób zautomatyzowany oraz w celu wykonania umowy lub na podstawie wyrażonej
zgody); (E) sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych (w zakresie w jakim
dane przetwarzane są w prawnie uzasadnionym interesie Fundacji).
1.7. Powyższe wnioski będą realizowane przez Wnioskodawcę z uwzględnieniem przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej „RODO„). Powyższe oznacza, że w niektórych przypadkach wymienionych w przepisach RODO w/w uprawnienia nie będą przysługiwały osobie, której dotyczą dane osobowe.
1.8. Wniosek należy złożyć w formie pisemnej na Fundacja Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju ul. Górnicza 44, 44-335 Jastrzębie-Zdrój lub wiadomości elektronicznej na adres kasa@fundacjajastrzebie.pl. W razie braku przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych Wnioskującego (poza faktem przetwarzania w/w danych na potrzeby samego wniosku) wniosek nie zostanie zrealizowany, a dane Wnioskującego zostaną niezwłocznie usunięte.
1.9.
Usługodawca niezwłocznie po otrzymaniu wniosku informuje o tym fakcie
Wnioskującego oraz zamieszcza informację na temat wniosku w prowadzonej przez
siebie ewidencji.
1.10. Usługodawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji tożsamości Wnioskującego. Brak skutecznego zweryfikowania tożsamości Wnioskującego z powodów, za których powstanie Wnioskujący ponosi odpowiedzialność oznacza brak realizowania przez Usługodawcę złożonego wniosku o czym Wnioskujący zostanie poinformowany w sposób niezwłoczny.
1.11. Wniosek rozpatrywany jest w wyznaczonej do tego celu komórce merytorycznej Usługodawcy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 10 dni, licząc od dnia otrzymania wniosku przez Usługodawcę. Sposób postępowania ze złożonym wnioskiem konsultowany jest z Inspektorem Ochrony Danych jaki został powołany przez Usługodawcę, a w razie jego braku z działającym w ramach organizacji Usługodawcy koordynatorem ds. ochrony danych osobowych.
1.12. Usługodawca przekazuje Wnioskującemu odpowiedź na wniosek w terminie najpóźniej trzech (3) tygodni licząc od dnia jego otrzymania. W przypadkach obiektywnie skomplikowanych (tj. wymagających po stronie Fundacji dużego nakładu pracy) powyższy termin ulega przedłużeniu do dwóch (2) miesięcy o czym Wnioskujący jest niezwłocznie informowany. Jednocześnie Usługodawca dochowa wszelkich starań aby termin nie ulegał w/w wydłużeniu.
1.13. W ramach realizacji prawa dostępu do danych Wnioskującemu wskazuje się jego dane, w zakresie o jaki wniósł w żądaniu. Zakres informacji obejmuje:
cel przetwarzania,
kategorie danych osobowych podlegające przetwarzaniu,
odbiorcy lub kategorie odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych,
planowany okres przechowywania danych osobowych, a jeżeli nie jest to możliwe, sposób obliczania tego okresu,
jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od osoby, której dotyczą – wszelkich dostępnych informacji o ich źródle,
zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, oraz istotnych informacjach o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą.
prawo do żądania od Fundacji sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (w razie gdy takie prawo przysługuje),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
1.14. W
przypadku realizacji prawa dostępu do danych oraz prawa do ich przenoszenia do
odpowiedzi udzielanej Wnioskującemu załącza się kopię dotyczących go danych
osobowych w powszechnie znanych i dostępnych formatach nadających się do
odczytu maszynowego.
1.15. Wszelkie skargi związane z wykonywaniem niniejszej procedury prosimy składać na adres Inspektora Ochrony Danych (IOD) Usługodawcy lub jej koordynatora ds. ochrony danych osobowych (w razie braku powołania przez Fundację IOD) na adres e-mail: kasa@fundacjajastrzebie.pl. Skarga zostanie rozpatrzona niezwłocznie jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia jej doręczenia o czym Wnioskujący zostanie niezwłocznie poinformowany. Wnioskujący jest również informowany o fakcie otrzymania skargi. Informacja na temat skargi jest zamieszczana w ewidencji prowadzonej przez IOD Fundacji.
Pozostałe postanowienia
1.16. W przypadku gdy Usługodawca występuje o wyrażenie zgody na
przesyłanie informacji handlowej drogą elektroniczną (np. za pośrednictwem
poczty e-mail, SMS, bluetooth i inne), osobie, która wyraziła powyższą
zgodę przysługuje prawo cofnięcia wyrażonej zgody, poprzez
wysłanie maila na adres wskazany w punkcie 1.4. powyżej wpisując w tytule słowo „rezygnacja”. Powyższe dotyczy także jakiejkolwiek
innej zgody uzyskiwanej przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu.
1.17. Usługodawca oświadcza, iż dołoży starań, aby zapewnić Użytkownikom
wysoki poziom bezpieczeństwa w zakresie korzystania z Serwisu. Wszelkie
zdarzenia mające wpływ na bezpieczeństwo przekazu informacji należy zgłaszać na
adres wskazany w punkcie 1.4. powyżej.
1.18. Usługodawca zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji
dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim,
które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią
podstawę prawną oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
1.19. Poza przypadkami wskazanymi w pkt 1.18.powyżej informacje dotyczące Użytkownika nie zostaną ujawnione żadnej osobie trzeciej lub organowi, bez zgody osoby, której dane informacje dotyczą.
Pliki cookies i logi systemowe
1.20. Usługodawca informuje, że z momentem połączenia się przez Użytkownika z Serwisem w logach systemowych Serwisu pojawia się informacja o numerze (w tym IP) i rodzaju urządzenia końcowego Użytkownika, z którego Użytkownik łączy się z Serwisem. Usługodawca informuje, że będzie przetwarzał, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, również dane dotyczące numeru (w tym IP) i rodzaju urządzenia końcowego Użytkownika, a także czasu połączenia ww. osób z Serwisem oraz inne dane eksploatacyjne dotyczące aktywności Użytkownika. Dane te przetwarzane są w szczególności w celach technicznych oraz do zbierania ogólnych informacji statystycznych.
1.21. Usługodawca wykorzystuje pliki typu cookie (tj. małe pliki tekstowe wysyłane do urządzenia Użytkownika, identyfikujące go w sposób potrzebny do uproszczenia lub umorzenia danej operacji) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z Serwisu przez Użytkownika. Pliki typu cookies umożliwiają: utrzymanie sesji Użytkownika; dostosowanie Serwisu do potrzeb Użytkownika; tworzenie statystyk oglądalności podstron Serwisu.
1.22. Użytkownik może w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies. W tym celu należy dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
1.24. Data ostatniej aktualizacji Polityki Prywatności: 25.05.2018 r.
Użytkownik korzystający z serwisu może odmówić wyrażenia zgody na
umieszczanie plików cookies na jego urządzeniu końcowym. W tym celu należy w
przeglądarce internetowej skorzystać z opcji wyłączenia pobierania i
przechowywania plików typu cookies.
Dokładne instrukcje dotyczące sposobu określenia warunków przechowywania
plików cookies są dostępne na stronach producenta przeglądarek, np.:
FUNDACJI OCHRONY ZDROWIA I POMOCY SPOŁECZNEJ
W JASTRZĘBIU-ZDROJU
(tekst jednolity z dnia 28.05.2014 r.)
Rozdział I
§ 1
Postanowienia ogólne
Fundacja Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej działa na podstawie przepisów Ustawy o fundacjach z dnia 06.04.1984. Dz. U. Nr 21 poz.97 z późniejszymi zmianami Dz. U. Nr 19 poz. 82 z 1991 r., Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia24 kwietnia 2003 r. (Dz.U. Nr 96, poz. 873 z 2003 r.) oraz
na podstawie niniejszego statutu zgodnie z ustanowionymi celami określonymi w § 2.
Fundacja posiada osobowość prawną.
Siedzibą Fundacji jest Jastrzębie-Zdrój.
Fundacja prowadzi swoją działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i poza jej granicami.
Czas działania Fundacji jest nieograniczony.
Ministrem właściwym ze względu na cel Fundacji jest Minister Zdrowia oraz Minister Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej.
Fundacja posługuje się prawnie zastrzeżonym znakiem i pieczęcią o treści: „FUNDACJA OCHRONY ZDROWIA I POMOCY SPOŁECZNEJ
W JASTRZĘBIU- ZDROJU”.
Rozdział II
§ 2
Celem Fundacji jest świadczenie nieodpłatnej pomocy społecznej sklasyfikowanej
pod numerem działalności PKD: 88.99.Z – Pozostała pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana.
Powyższy cel jest realizowany poprzez:
a) doposażenie rzeczowe oraz wspomaganie finansowe placówek ochrony zdrowia i pomocy społecznej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
b) pomoc rzeczowa i finansowa dla ofiar ciężkich wypadków w pracy;
c) pomoc rzeczowa i finansowa dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej związanej z chorobą zawodową, innymi chorobami lub wypadkami;
d) wspomaganie i propagowanie nowych środków ochrony pracy w ramach
profilaktyki i przeciwdziałaniu chorobom zawodowym i społecznym.
Rozdział III
§ 3
Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie 1200,00 złotych
/słownie: tysiąc dwieście/ wymieniony w akcie notarialnym jej ustanowienia wniesiony przez założycieli Fundacji.
Składnikami majątkowymi nabywanymi w trakcie działalności, które będą jednocześnie źródłem finansowania Fundacji mogą być:
a) darowizny pieniężne świadczone dobrowolnie przez pracowników zakładów pracy w oparciu o złożone deklaracje imienne;
b) inne darowizny, spadki oraz zapisy osób fizycznych i prawnych;
c) zyski z prowadzonej działalności gospodarczej;
d) odsetki z rachunków bankowych.
Dochody z dotacji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację wszystkich celów Fundacji, jeżeli ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
Majątkiem Fundacji zarządza zarząd Fundacji na podstawie statutu, regulaminów
i uchwał Walnego Zebrania Fundatorów.
Zabrania się dokonywania następujących operacji finansowych oraz transakcji
na majątku Fundacji:
a) udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do jej członków, członków władz Fundacji lub pracowników Fundacji oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli zwanych dalej „osobami bliskimi”,
b) przekazywania majątku Fundacji na rzecz członków władz Fundacji lub pracowników Fundacji oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
c) wykorzystywania majątku Fundacji na rzecz jej członków, członków władz Fundacji lub pracowników Fundacji oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich,
d) zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą jej członkowie, członkowie władz Fundacji lub pracownicy Fundacji oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
Rozdział IV
§ 4
Władze Fundacji
Władzami Fundacji są:
Walne Zebranie Fundatorów.
Rada Nadzorcza Fundacji.
Zarząd Fundacji.
§ 5
Walne Zebranie Fundatorów
Walne Zebranie Fundatorów stanowi najwyższy organ uchwałodawczy. W skład Walnego Zebrania Fundatorów wchodzą fundatorzy tj. osoby wymienione w akcie notarialnym oraz osoby przyjęte w skład Walnego Zebrania Fundatorów w drodze Uchwały Walnego Zebrania Fundatorów. Wniosek o powiększeniu lub uzupełnianiu składu Walnego Zebrania Fundatorów ma prawo zgłosić pięciu fundatorów lub Rada Nadzorcza Fundacji.
Do kompetencji Walnego Zebrania Fundatorów należy;
a) zatwierdzenie Statutu i wprowadzenie w nim zmian,
b) zatwierdzanie regulaminów określających sposób realizacji celów Fundacji,
c) powoływanie i odwoływanie członków Rady Nadzorczej,
d) podjęcie uchwały o likwidacji Fundacji,
e) decydowanie o przystąpieniu Fundacji do spółki z innymi instytucjami prawnymi,
f) podejmowanie decyzji o zobowiązaniach finansowych Fundacji.
Walne Zebranie Fundatorów może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
Zwyczajne Walne Zebranie Fundatorów zwoływane jest przez Zarząd Fundacji co najmniej raz w ciągu sześciu miesięcy.
Nadzwyczajne Walne Zebranie Fundatorów zwoływane jest przez Zarząd Fundacji w razie pilnej potrzeby lub na pisemny wniosek podpisany przez co najmniej 25 % składu Walnego Zebrania Fundatorów w terminie 30-tu dni od daty wpływu wniosku do Zarządu Fundacji.
Decyzję Walnego Zebrania Fundatorów podejmowane są w drodze uchwały zwykłą większością głosów obecnych na zebraniu.
O terminie i miejscu Walnego Zebrania Fundatorów powiadamia Zarząd Fundacji poprzez pisemne skierowanie zawiadomień do wszystkich fundatorów w terminie 14 dni przed datę zebrania.
§ 6
Rada Nadzorcza
Rada Nadzorcza Fundacji składa się z 8-13 członków wybieranych przez Walne Zebranie Fundatorów. Wybory odbywają się na podstawie zatwierdzonej przez Walne Zebranie Fundatorów ordynacji wyborczej.
Kadencja Rady Nadzorczej trwa 3 lata.
Rada Nadzorcza Fundacji wybiera spośród swoich członków zwykłą większością głosów: przewodniczącego, jego zastępcę oraz sekretarza Rady Nadzorczej.
Posiedzenia Rady Nadzorczej zwoływane są przez przewodniczącego lub jego zastępcę i odbywają się przynajmniej raz na kwartał.
Do kompetencji Rady Nadzorczej należy:
a) powoływanie i odwoływanie członków Zarządu Fundacji,
b) zatwierdzanie okresowych planów i programów działalności gospodarczej Fundacji opracowanych przez Zarząd Fundacji,
c) nadzór i kontrola działalności finansowej i gospodarczej Fundacji wykonywana w sposób bezpośredni lub na zlecenie Rady przez kompetentną instytucję lub osobę fizyczną,
d) opiniowanie sprawozdań finansowych i okresowych bilansów działalności Fundacji oraz przedkładanie ich Walnemu Zebraniu Fundatorów,
e) podejmowanie decyzji o zobowiązaniach finansowych Fundacji, których wartość jednorazowo nie przekracza pięciomiesięcznych wpływów finansowych z darowizn, liczonych od miesiąca, poprzedzającego miesiąc, w którym podejmowana jest decyzja.
Rada Nadzorcza udziela absolutorium Zarządowi Fundacji do końca pierwszego kwartału za rok ubiegły.
Członkowie Rady Nadzorczej Fundacji:
a) nie mogą być członkami zarządu ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej,
b) nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwa skarbowe.
Rada Nadzorcza Fundacji składa corocznie sprawozdanie ze swojej działalności przed Walnym Zebraniem Fundatorów.
Decyzje Rady Nadzorczej podejmowane są w drodze uchwały zwykłą większością głosów, przy składzie osobowym nie mniejszym niż 50 % + l członek Rady.
§ 7
Zarząd Fundacji
Osobowy skład Zarządu Fundacji powoływany jest przez Radę Nadzorczą Fundacji
w drodze głosowania:
a) jawnego – o ile liczba zgłoszonych kandydatów nie przekracza liczby członków Zarządu określonej w statucie,
b) tajnego – o ile liczba zgłoszonych kandydatów jest większa od liczby członków Zarządu określonej w statucie.
Kandydatów na członków Zarządu zgłaszają członkowie Rady Nadzorczej.
Zarząd Fundacji składa się 5-9 członków posiadających następujące funkcje:
a) Prezes Zarządu – 1 osoba,
b) V-ce Prezes Zarządu – 1-2 osoby,
c) Sekretarz Zarządu – 1 osoba,
d) Członek Zarządu – 2-5osób.
Wybory Prezesa Zarządu dokonuje Rada Nadzorcza Fundacji osobno w głosowaniu tajnym.
Wybory V-ce Prezesów i Sekretarza Zarządu przeprowadzają pozostali członkowie Zarządu spośród siebie.
Pierwsza kadencja Zarządu trwa 2 lata, każda następna 3 lata.
Do kompetencji i obowiązków Zarządu Fundacji należy:
a) kierowanie działalnością Fundacji w oparciu o postanowienia statutu, regulaminów i uchwał Walnego Zebrania Fundatorów zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami prawnymi,
b) reprezentowanie Fundacji przed sądem i innymi instytucjami, zawierania umów z osobami prawnymi i fizycznymi,
c) prowadzenie bilansów majątkowych, ksiąg handlowych i rachunkowości Fundacji zgodnie z wymogami przepisów,
d) sporządzaniu okresowych sprawozdań w zakresie działalności programowej, finansowej i gospodarczej Fundacji celem przekładania Radzie Nadzorczej i Walnemu Zebraniu Fundatorów oraz właściwemu Ministrowi,
e) podejmowanie decyzji o zobowiązaniach finansowych Fundacji, których wartość jednorazowo nie przekracza dwukrotności średniomiesięcznych wpływów finansowych darowizn, liczonych, jako średnia z sześciu miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym podejmowana jest decyzja.
Do reprezentowania Fundacji w sprawach majątkowych upoważnionych jest dwóch członków Zarządu w składzie: Prezes Zarządu Fundacji lub V-ce prezes i jeden
z pozostałych członków Zarządu.
W sprawach niemajątkowych oświadczenie woli w imieniu Fundacji składa jednoosobowo Prezes a w razie jego nieobecności V-ce prezes lub upoważniony przez Prezesa lub V-ce prezesa członek Zarządu.
Członkiem zarządu Fundacji nie może być osoba, która była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
Rozdział V
§ 8
Działalność gospodarcza
Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w oparciu o zatwierdzone przez Radę Nadzorczą kierunki i warunki jej prowadzenia, w rozmiarach służących realizacji celów statutowych określonych w § 2 Statutu.
Działalnością gospodarczą kieruje bezpośrednio Zarząd zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
Zakres działalności gospodarczej Fundacji obejmuje:
86.21.Z – Praktyka lekarska ogólna;
86.22.Z – Praktyka lekarska specjalistyczna;
86.23.Z – Praktyka lekarska dentystyczna;
86.90.A – Działalność fizjoterapeutyczna;
86.90.C – Działalność pielęgniarek i położnych;
87.10.Z – Pomoc społeczna z zakwaterowaniem zapewniająca opiekę pielęgniarską;
87.30.Z – Pomoc społeczna z zakwaterowaniem dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych;
87.90.Z – Pozostała pomoc społeczna z zakwaterowaniem;
88.99.Z – Pozostała pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana;
68.20.Z – Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi.
Działalność gospodarcza prowadzona jest na zasadach samofinansowania w granicach wyznaczonych w regulaminie szczegółowych środków własnych.
Prowadzenie działalności gospodarczej może odbywać się wyłącznie jako działalność dodatkowa w stosunku do działalności pożytku publicznego, a dochód z niej (nadwyżka nad kosztami) przeznaczany jest na działalność pożytku publicznego.
Rozdział VI
§ 9
Zmiana Statutu Fundacji
Decyzję w kwestii zmiany Statutu oraz celów Fundacji podejmuje Walne Zebranie Fundatorów w drodze uchwały.
Rozdział VII
§ 10
Dla efektywnego urzeczywistniania swoich celów Fundacja może połączyć się z inna Fundacją.
§ 11
Połączenie nie może nastąpić jeżeli w jego wyniku mógłby zmienić się cel Fundacji.
§ 12
Decyzję o połączeniu podejmuje Walne Zebranie Fundatorów w drodze Uchwały.
§ 13
Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów dla których została powołana
lub wobec wyczerpania się jej środków finansowych i majątkowych.
§ 14
Decyzję o likwidacji Fundacji podejmuje Walne Zebranie Fundatorów w drodze uchwały.
§ 15
Majątek pozostały po likwidacji Fundacji przekazuje się na rzecz Szpitala Górniczego
w Jastrzębiu Zdroju.
§ 16
Postanowienia końcowe
Statut wchodzi w życie z dniem zarejestrowania Fundacji i uzyskania przez nią osobowości prawnej.
W sprawach nie uregulowanych statutem mają zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 06.04.1984r. o fundacjach wraz z późniejszymi zmianami tekst jednolity – Dz. U. Nr 46, poz. 203 z 1991 r.
Biura regionalne
KWK Ruch BZIE tel:(32) 7563133, 783 783 877
KWK Ruch BORYNIA tel:(32) 7561174
KWK Ruch ZOFIÓWKA tel:(32) 7565799
KWK PNIÓWEK tel:(32) 7562395
Adres e-mail: kontakt@fundacjajastrzebie.pl
Dane do faktur (rachunków):
Fundacja Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej
w Jastrzębiu-Zdroju
ul. Górnicza 44, 44-335 Jastrzębie-Zdrój
NIP: 633-10-17-664, REGON: 272405648
Rejestracja i przesyłanie skierowań na badania medycyny pracy:
– nzoz.jasmos@fundacjajastrzebie.pl – przychodnia nr 1
– nzoz.borynia@fundacjajastrzebie.pl – przychodnia nr 2
W związku z optymalizacją treści publikowanej na naszej stronie internetowej, dostosowania jej do potrzeb użytkownika, jak również prowadzenia statystyk, wykorzystujemy informacje pochodzące z plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Użytkownik może zmieniać ustawienia plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej oznacza akceptację polityki stosowania plików cookies. Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na wykorzystywanie plików cookies, proszony jest o wprowadzenie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej lub opuszczenie naszego serwisu. Więcej informacji na stronie Polityka prywatności.
Strona nie została odnaleziona
Może chcesz wejść na inną stronę? Wybierz ją z menu, wtedy na pewno się uda!
Fundacja Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej w Jastrzębiu-Zdroju
Każda indywidualna decyzja o zostaniu darczyńcą Fundacji jest wyrażeniem woli niesienia pomocy innym,
jak również stwarza szansę na uzyskanie pomocy w trudnych sytuacjach życiowych związanych z utratą zdrowia.